woensdag 20 december 2017

Een lichtje in het donker met Seasonal Lantern

Het is morgen de kortste dag van het jaar. Altijd een beetje speciaal...  Alhoewel de echte winter nog moet komen (oh ja, ook die begint officieel morgen!) geeft het feit dat de dagen vanaf nu weer gaan lengen me altijd het fijne gevoel dat we toch weer richting het voorjaar gaan!

Maar goed, in deze donkere tijden kunnen we allemaal wel een lichtje gebruiken, dus leek het me leuk om vandaag en morgen kaarten te laten zien met LICHT als thema.


Wie mij een beetje kent weet dat ik dol ben op lichtjes, lampjes, lantaarntjes en kaarsjes. In deze tijd van het jaar branden ze hier in huis dan ook dagelijks. De stempelset Seasonal Lantern mocht dan ook niet ontbreken in mijn collectie ;o)

Met deze set maak je allerlei supergave lantaarns, in diverse thema's.

Ik stuur niet alleen graag met verjaardagen en andere feestelijke gelegenheden een kaartje, maar ook bij verdriet, ziekte  en zorgen. Dat zijn immers de momenten dat een kaart vaak het meeste impact heeft. Hoe mooi is het dan om iemand dan een welgemeend lichtpuntje te sturen.... Daar is deze set ideaal voor!

Maar vandaag gebruik ik hem "gewoon"als kerstlantaarntje!

Een bedrieglijk simpel kaartje... bedrieglijk... want er zitten wat leuke technieken in verstopt. Ik heb hier namelijk een beetje gespeeld met de effecten van het Vellum Cardstock. Ik heb er op en er achter gestempeld en geinkt, en ook de laag die er achter zit schijnt er door heen. Zo krijg je echt diepte!

Het heatembossen van de lijntjesafbeeldingen zorgt voor een vleugje kerstglans. Verder heb ik vrij traditionele kerstkleurtjes gebruikt!

Ook de ornamentjes (takjes en strik) zijn met deze stempelset gestempeld. Vervolgens heb ik ze uitgestanst met de Lantern Builder Framelits dies. Bij deze dies zitten ook nog extra lantaarnvormen om uit te stansen en heel veel extra. Zo kun je elke keer weer andere lichtpuntjes maken. Het hele jaar door!
(Stempels en dies zijn op dit moment nog verkrijgbaar, met bundlekorting in de eindejaarsuitverkooplijst.)

Ik heb pasgeleden deze set ook voor een heel andere gelegenheid gebruikt, namelijk op een condoleancekaart die voor deze familie heel toepasselijk was... maar anderzijds heb ik er ook al een lieve "hoera, in blijde verwachting" kaart mee gemaakt, met roze en lichtblauwe strikken ;o) Met een klein beetje fantasie kom je enorm ver!

De kaart heb ik verder afgewerkt met een banner met tekst, en een eenvoudige kaart-topper die het vellum mooi afwerkt en de kaart "body"geeft. Een lekker "frutselige" strik van wat 1/8 inch Gold Ribbon laat het goud weer leuk terugkomen. 

Ik hoop dat je nu misschien op het idee gebracht bent om ook eens een lichtpuntje naar iemand te sturen. Zo'n klein gebaar kan voor een ander heel veel betekenen! Misschien wel het enige straaltje zon op een sombere dag...  Hoe fijn en bijzonder is het toch als je dat met een persoonlijk lief kaartje kunt doen!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Seasonal Lanterns
Papier: Cardstock: Cherry Cobbler, Whisper White, Crumb Cake
             Vellum Cardstock
Inkt: Soft Suede, Cherry Cobbler, Old Olive, Crushed Curry, Versamark
Dies: Lantern Builder Framelits Dies
Pons: Triple Banner Punch
Embellshents: Embossingpowder Gold, 1/8 inch Ribbon Gold
Tools: Heat Tool, Embossing Buddy, Big Shot, Stampin'Sponges, Stampin Write Markers
En verder: Mini Glue Dots, Stampin'Dimensionals, Snail Adhesive

Tot snel!

Annette


Kom je ook naar de gratis feestelijke Make&Take-middag? 
Klik {hier} om je aan te melden!




Eerstvolgende (mee-)besteldagen:
Dinsdag 19 december om 20.00 uur 
Zaterdag 30 december om 19.00 uur 
(laatste bestelmogelijkheid uit de herfst-wintercatalogus)
Maandag 1 januari 2018, om 19.00 uur
(eerste bestelmogelijkheid uit de nieuwe Lente-Zomercatalogus)





en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Heb je de nieuwe Catalogus nog niet in huis? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!